WASD

Oyunlarda “WASD” Dayatması

16 / 100

Bugün sana biraz kendi içimi dökmek istiyorum ve bu konuysa oyun geliştirdiğini sananların yaptığı büyük saçmalıklardan birisine değineceğim ve bu konunun adıysa Oyunlarda “WASD” Dayatması‘dır.

Olay

Oyun yapmanın ne derece zor olduğunu anlatmak istemiyorum, bunun üzerine internette tonlarca yazı yazıldı ve çizildiği için çok gerek yok. Olaya başlayayım, eskiden beri oyuncu olduğum ve halen günümüzde bile oyuncu olduğum için, oyunlar oynamaya bayılıyorum ama bazı salak indie oyun geliştiricileri tek tip oyun tuşlarına göre oyununu yaptıkları için sinirleniyor ve yaptıkları oyunu oynayamadığım içinde üzülüyorum.

WASD tuşlarını kullanamıyorum, çünkü ben kendimi tanıttığım yazımda durumumdan bahsetmiştim. Nedeniyse WASD kısmının önü çok dolu ve oynarken A veya D tuşuna basmam diğer normal yönlendirme tuşlarına basma süreme göre yavaş kalıyorum ve haliyle oynadığım oyunlar eğlenceden çok işkenceye dönüşeceğini bildiğim için, o oyunu oynamak yerine rage quit (öfkeli kaçış) yapar ve o oyunu silerim. Sonra başka oyun ile sakinleşir ve o kötü oyunu hafızamdan silerim.

Öneriler

Oyun geliştirici arkadaşlara az bir iş düşüyor, bir zahmet olmazsa bir ayar menüsü yazabilir misin? Şimdi bana sen diyeceksin ki, oyuna ayar yapmak sandığın kadar basit değil. Benim sana cevabım şu olacak, o zaman oyun yapmanı önermiyorum. Oyun yapmak sadece dayatmalardan ibaret değil, insana seçenek sunmak zorundasın geliştirici dostum ya da büyüğüm.

Yok ben ayar yazacak kadar bilgim yok diyorsan, o zaman en azından karakteri yönlendirme tuşuyla yönlendirme seçeneği sağlamalısın. Yani bunu yazman zor olamaz, sadece WASD kısımlarını kopyalayarak yönlendirme tuşuna gelecek şekilde ayarlamalısın, gerçi ona da üşenirsin şimdi. Senin için (Unity kullanıyorsan) araştırıp, aşağıya örnek kodları ekledim.

 using UnityEngine;
 using System.Collections;
 
 public class Ctrl : MonoBehaviour
 {
     public float speed = 1.5f;
 
     void Update ()
     {
         if (Input.Get$$anonymous$$ey($$anonymous$$eyCode.LeftArrow))
         {
             transform.position += Vector3.left * speed * Time.deltaTime;
         }
         if (Input.Get$$anonymous$$ey($$anonymous$$eyCode.RightArrow))
         {
             transform.position += Vector3.right * speed * Time.deltaTime;
         }
         if (Input.Get$$anonymous$$ey($$anonymous$$eyCode.UpArrow))
         {
             transform.position += Vector3.up * speed * Time.deltaTime;
         }
         if (Input.Get$$anonymous$$ey($$anonymous$$eyCode.DownArrow))
         {
             transform.position += Vector3.down * speed * Time.deltaTime;
         }
     }
 }

Mesela üstteki örnek yönlendirme tuşu içindir, sadece bir örnekti.

Şimdi sen bu kodları benden daha iyi bilirsin diye düşünüyorum ama neden yazmıyorsun? Bana şunu söyleme gülerim. “Herkes böyle yapıyor. İnsanlar yönlendirme tuşuna çoklu ekledim diye gülerler.” Gibi gibi cümleler kurma lütfen, amacın herkese hitap etmek değilse bile, en azından oyunu seven herkesin oynayabilecek seviyede olmasını sağlamalısın, eğer bunu yaparsan o oyunun belki tutma şansı olur.

Son

Yazıda, WASD desteğine karşı çıkıyor gibi izlenim olmuş olabilir ama benim derdim, sadece o tuşlara atanarak yapan oyun geliştirine idi. Şimdilik benden bu kadar.

3 comments

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir